czwartek, 4 lutego 2016

Polak, Węgier, dwa bratanki, czyli jak mieszkają nasi przyjaciele.

Z pewnością znacie to przysłowie, opisujące nasze jakże przyjazne stosunki z tym narodem. Jego pierwotna wersja brzmi: „Węgier, Polak dwa bratanki i do konia i do szklanki. Oba zuchy, oba żwawi, niech im Pan Bóg błogosławi."
Ja bym dodała na końcu jeszcze: Oba gusta mają przednie i mieszkają bardzo pięknie (wiem, mam dar do rymowania;)). Dlaczego?

Ostatnio odkryłam blog prowadzony przez dwie świetne kobiety, mieszkające w Budapeszcie. O kim mowa? O Anikó Takacs i Dóczi Mercedes, autorkach bloga http://merciancsadekor.cafeblog.hu/ . Ich pasją jest urządzanie wnętrz. I moim zdaniem wychodzi im to świetnie! Maja mnóstwo ciekawych pomysłów,  dar do wyszukiwania pięknych, używanych mebli oraz poczucie humoru.  Zresztą wystarczy zobaczyc jak mieszkają, aby się o tym przekonać.
Najpierw chciałabym Wam pokazać kilka kadrów z mieszkania Anikó (na zdjęciu po lewej:)), której styl jest mi bardzo bliski. Znacie moje zamiłowanie do mebli z lat 50' i 60', wiecie też jak bardzo lubię rośliny w domu, szczególnie kaktusy. W mieszkaniu Anikó znajdziecie to wszystko, doprawione szczyptą humoru. To mieszkanie zdecydowanie nie jest nudne. Zresztą zobaczcie sami:















Gdybym nie kupiła domu i nie zadłużyła się w banku na następne dziesięć lat, to już miałabym wykupiony bilet w jedną stronę do Budapesztu. Na miejscu znalazłabym kilku "panów", którzy pomogliby mi przekonać Anikó, że musi się ze swojego mieszkania natychmiast wyprowadzić, abym ja mogła tam zamieszkać:) Ale kredyt w banku mamy, więc nie ma nawet co planować:)





A teraz czas odwiedzić Dóczi Mercedes. Jej mieszkanie jest doskonałym dowodem na to, że biel jest świetną bazą dającą wiele możliwości aranżacji. A pomysł na wykorzystanie złotych ram "spapuguję" bez skrupułów, nawet zaczęłam poszukiwania takowych.









 

Nawet nie pomyślałabym, że potrafię "strawić" złoto w takiej ilości i na dodatek w wersji glamour. Ale u Dóczi mi to nie przeszkadza ( trzydziestka na karku, to i złoto zaczynam lubić:)). Nie wiem, czy mogłabym tam zamieszkać, ale z pewnością chętnie bym odwiedzała takiego bratanka:) Ogólnie jestem pod wrażeniem pomysłowości obu dziewczyn.

A Wam, które mieszkanie przypadło do gustu? A może żadne? Jestem ciekawa, jakie jest Wasze zdanie na ten temat. Tymczasem, jakbyście chcieli zobaczyć więcej, odsyłam Was na instagramowe profile Anikó (o tu) i Dóczi (tutaj)


Pozdrawiam,

( Wszystkie zdjęcia pochodzą z bloga oraz instagramowych profili dziewczyn i zostały wykorzystane za ich zgodą)



18 komentarzy :

  1. Hej. Kolejny ciekawy wpis :) Sprawdzam właśnie jakie Wrocław nowe mieszkania ma do zaoferowania bo chcę wreszcie znaleźć własne cztery kąty :) Mam nadzieję że wtedy będę mógł Twoje aranżacje sprawdzić w praktyce w prawdziwym gruntownym remoncie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne mieszkania. Pierwsze- brałabym w całości,a ta kuchnia... cudna. Drugie,nieco mniej w moim guście, choć konsekwencja ze złotymi ramkami -super. No i łazienka- również rewelacyjna :)
    A co do złota...heh,ja też "na starość" się do niego przekonuję ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też bardzo spodobała się łazienka w drugim mieszkaniu, jest świetna :)
      Ja za młodu byłam z tych po stronie srebra, ale teraz widzę, że coraz więcej złotych dodtaków mi się podoba:)

      Usuń
  3. Jestem zachwycona! Mój klimat :)
    Ściskam, Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak myślałam, że Tobie się Martuđ spodoba:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Pięknie! Ale kuchnia szczególnie mi się spodobała- z powodu tych cegieł i retrolodówki!
    Buziaki!!
    M. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsze mieszkanko bym brała;) Całkowicie mój styl, i te prl-owskie komody. A co do złotych ram to też mi się podobają, ale bardziej na czarnej ścianie tablicowej .W środku można wtedy cosik nabazgrać;)Mam zresztą już dwie i nie zawacham się ich użyć;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięnie :) Bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kilka gadżetów skradłabym do siebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. to działa ! musze sprobowac to w domu !

    OdpowiedzUsuń
  9. Miło się czyta takie wpisy !

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie tu u Ciebie! blog warty polecenia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo inspirujący wpis, ciekawie się czyta tego bloga. Warto tutaj zajrzeć, dużo wartościowych treści.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka